Náležitosti žiadosti o pozastavenie účinnosti pracovnoprávneho úkonu na základe § 12 zákona o ochrane oznamovateľov
Ak sa oznamovateľ domnieva, že v súvislosti s oznámením bol voči nemu urobený pracovnoprávny úkon, s ktorým nesúhlasí, môže požiadať úrad do 15 dní odo dňa, keď sa dozvedel o pracovnoprávnom úkone, o pozastavenie účinnosti tohto pracovnoprávneho úkonu.
Túto žiadosť podáva zamestnanec-oznamovateľ.
Žiadosť zamestnanca-oznamovateľa o pozastavenie pracovnoprávneho úkonu má obsahovať:
- meno, priezvisko, dátum narodenia a pobyt oznamovateľa,
- označenie zamestnávateľa oznamovateľa,
- označenie pracovnoprávneho úkonu, ktorý žiada oznamovateľ pozastaviť (napríklad výpoveď),
- dátum, kedy sa oznamovateľ o pracovnoprávnom úkone dozvedel (napríklad dátum doručenia výpovede),
- dátum, kedy oznamovateľ urobil oznámenie,
- označenie orgánu, na ktorom oznamovateľ urobil oznámenie,
- zdôvodnenie, prečo sa oznamovateľ domnieva, že sa jedná o odvetu za urobenie oznámenia,
- prílohy (pracovná zmluva, výpoveď, kópia oznámenia o protispoločenskej činnosti).
Ako podať žiadosť:
- poštou v listinnej podobe na adresu úradu, podpísané vlastnoručným podpisom žiadateľa,
- ústne do zápisnice úradu v podateľni (v čase úradných hodín),
- elektronicky, s kvalifikovaným elektronickým podpisom žiadateľa, teda prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk.