Náležitosti žiadosti o udelenie súhlasu na základe § 7 zákona o ochrane oznamovateľov
Zamestnávateľ môže urobiť právny úkon alebo vydať rozhodnutie v pracovnoprávnom vzťahu voči chránenému oznamovateľovi, na ktorý nedal súhlas, len so súhlasom úradu. Súhlas úradu sa nevyžaduje, ak sa pracovnoprávnym úkonom priznáva nárok alebo ak ide o pracovnoprávny úkon súvisiaci so skončením pracovnoprávneho vzťahu, ktorý je dôsledkom právnej skutočnosti, ktorá nezávisí od posúdenia zamestnávateľa.
Túto žiadosť podáva zamestnávateľ.
Žiadosť zamestnávateľa o udelenie súhlasu úradu s navrhovaným pracovnoprávnym úkonom voči chránenému oznamovateľovi má obsahovať:
- označenie zamestnávateľa,
- meno, priezvisko, dátum narodenia a pobyt chráneného oznamovateľa,
- označenie pracovnoprávneho úkonu, na ktorý zamestnávateľ žiada súhlas úradu (napríklad výpoveď),
- odôvodnenie potreby vykonania pracovnoprávneho úkonu,
- prílohy (pracovný zmluva, písomnosti potvrdzujúce dôvody výpovede).
Ako podať žiadosť:
- poštou v listinnej podobe na adresu úradu, podpísané vlastnoručným podpisom žiadateľa,
- ústne do zápisnice úradu v podateľni (v čase úradných hodín),
- elektronicky, s kvalifikovaným elektronickým podpisom žiadateľa, teda prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk.