Chránený oznamovateľ na pracovisku

    Máte na pracovisku zamestnanca, ktorému bol udelený tzv. status chráneného oznamovateľa? Potom vás upozorňujeme, že akýkoľvek právny úkon voči chránenému oznamovateľovi, s ktorým nesúhlasí, môžete vykonať len so súhlasom Úradu na ochranu oznamovateľov. 

    Ak chcete požiadať o súhlas s pracovnoprávnym úkonom voči chránenému oznamovateľovi, musíte podať žiadosť, ktorá má obsahovať:

    • označenie zamestnávateľa,
    • meno, priezvisko, dátum narodenia a pobyt chráneného oznamovateľa,
    • označenie pracovnoprávneho úkonu, na ktorý zamestnávateľ žiada súhlas úradu (napríklad výpoveď),
    • odôvodnenie potreby vykonania pracovnoprávneho úkonu (zamestnávateľ preukazuje, že úkon nesúvisí s oznámením),
    • prílohy (pracovný zmluva, písomnosti potvrdzujúce dôvody výpovede).

    Ako podať žiadosť:

    • poštou v listinnej podobe na adresu úradu, podpísané vlastnoručným podpisom žiadateľa,
    • elektronicky, s kvalifikovaným elektronickým podpisom žiadateľa, teda prostredníctvom Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk,
    • ústne po predchádzajúcej dohode.

    Poznámka: Súhlas úradu sa nevyžaduje, ak sa pracovnoprávnym úkonom priznáva nárok alebo ak ide o pracovnoprávny úkon súvisiaci so skončením pracovnoprávneho vzťahu, ktorý je dôsledkom právnej skutočnosti, ktorá nezávisí od posúdenia zamestnávateľa.